вівторок, 14 серпня 2012 р.

Медовий спас


Сьогодні Медовий спас (Маковея)
Цей день є початком Успенського посту, коли починають збирати мед і святять його. Піст триває два тижні – з 14 по 27 серпня, і під час нього не можна їсти ні м’ясного, ні молочного.
Друга назва сьогоднішнього свята – Маковій. Саме цього дня поминали сімох старозавітних мучеників Маковеїв, які у 166 році до народження Христа прийняли мученицьку смерть за свою віру.
Традиційно 14 серпня, у день Медового спасу або Спасу на воді, як ще називають свято на честь малого водосвяття, у церквах святять воду, квіти й мак, який саме дозріває до середини серпня. Вода, освячена на Маковія, вважається цілющою.
Взагалі ж у серпні три Спаси, три свята на честь Спасителя. Другий Спас – 19 серпня, “на горі”; третій – 29 серпня, “на полотні”.
Другий Спас називають ще Яблучним. Головним його обрядом є освячення плодів і злаків. За традицією люди приносять до церкви добірні яблука, які від цього дня вже можна починати їсти. Яблучний Спас триває протягом дев’яти днів. З трьох свят тільки другий Спас входить до числа “двонадесятих свят”. Він присвячений подіям, вирішальним для переконання учнів Христа, що перед ними – Спаситель.
Третій Спас – 29 серпня – ще називають “Дожинки”, “хлібний” – тому що закінчується прибирання хлібів, а також “горіховий” – оскільки до цього часу достигають і горіхи. Церква ж називає це свято – “Перенесення Нерукотворного образу Господнього”. Істинне походження цього свята – “Спаса на полотні” – відносить нас у далеку історію. Коли князь Едесси, Авгар, захворів на проказу, лікувався довго й безуспішно, аж доки не почув про чудотворця з Палестини – це був Ісус Христос. Князь послав до нього гінця. Христос після вмивання витер своє обличчя рушником, і на ньому закарбувалось зображення обличчя Господа. Гонець відвіз цей рушник князю, і лише один дотик до нього полегшив страждання, а потім і зцілив його. Рушник (убрус) Христа став прапором на Воротній вежі Едесси. Так народився звичай захищати Воротні башти міст зображеннями Христа, іконами Спасителя (Спаса).



Немає коментарів:

Дописати коментар